Volkrant censureert haar eigen artikel.

Bert ontdekte, door IP adressen te vergelijken en te traceren, dat de Volkskrant zelf de negatieve stukken uit haar lemma in Wikipedia aangepast en verwijdert heeft. Uit een whois kan ik overigens alleen opmaken dat het gaat om een IP adres van Pink Roccade. Of, en in hoeverre de Volkskrant hier dus achter zit, kan ik helaas niet traceren. Maar aangezien Bert wel het een en ander over weet over netwerken, IP adressen en ergelijke (understatement!) geloof ik het direct.

Een krant die censuur toepast op een encyclopedie? Veel gekker moet het niet worden.

Over de auteur: Bèr Kessels is een ervaren webdeveloper met een grote passie voor techniek en Open Source. Een gouden combinatie om de techniek goed en efficiënt toe te passen. Volg @berkes op Twitter. Of lees meer over Bèr.

blog comments powered by Disqus